Sjølvelive i Hjartøyvågen

Sjølvelive i Hjartøyvågen

tirsdag 18. juli 2017

Værfast på Esøya!

Jeg velger å ligge værfast på Esøya. Ikke fordi det er dårlig vær, for det er det jo ikke, men fordi det er stille og fredelig her. Sol er det også innimellom. Jeg er liksom ikke helt lei av utsikten fra "hyttevinduene" ennå. Når jeg blir det, så flytter vi bare til et annet sted. Som dere ser på bildet under, det er fine "hageblomster" rundt den flytende hytta, ikke bare fin utsikt over sjøen.

Etter gårdagens tur oppdaget jeg at Mira hadde fått en del sår på potene, så da utgikk dagens plan om å gå på tur til sørvest siden av øya og lage bål i fjæra med alle skoene. Potene må bli bra først.

Derfor er dagen brukt til å sitte på dekk å nyte sola, høre lydbok og smått vaske litt på skråget og fikse småting. Jeg har til og med fått malt BÆRGÆLIVE på den ene siden av Bærgælive. Det kommer seg, litt etter litt.

Det var en hel gjeng her og grilla i dag. Jeg merket ikke noe til dem, annet enn når de kom og dro. Når de var dratt gikk jeg og skipshundene en tur på land. Begge hårballene fant flere nystekte grillskiver, så det gikk en stund før jeg så dem igjen. Una kom etter et kvarters tid, Mira etter en time... jeg antar det ikke er en matsmule igjen ved bålplassen. Mira virker mett og fornøyd og har sovet siden.

Ja, det er dette som er sjølvelive, både for den ene og den andre ;)

Distanse: 0 nm
Tidsbruk: 0 timer
Vær: stort sett sol hele dagen, bare noen få regnskurer
Totalt antall overnattinger ombord: 13