Sjølvelive i Hjartøyvågen

Sjølvelive i Hjartøyvågen

lørdag 15. juli 2017

Landfast på Esøya!

Lørdag morgen og vi våknet til plaskregn! Men jeg var ved godt mot. Yr.no hadde lovet sol fra kl 14. Jeg laget kaffe og ventet i spenning. Kl 13 begynte det å bli huller i skydekket, så jeg tok sjansen på å åpne presenningen, la på plass putene og slo opp bordet.

Jeg pakket en liten tursekk og så la vi begynte å gå rundt øya.

Sola skinte og det ble litt sydenstemning til tross for lav temperatur og vind.

Halvveis på øya, rundt 50 moh, 
kom vi til ei lita tjønn og hadde flott utsikt over kysten.

Oppe i skråningen fikk jeg øye på en liten morene.
Esøya har utrolig mye spennende geologi.

På vestsiden av øya kunne vi se 2 seilbåter, flere andre båter 
og legeskyssbåten på vei nordover.

Det må være ganske mange sjøfolk som mangler en sko!
Disse lå i fjæra på vestsiden av øya.

Utsikten var vakker i alle himmelrettninger.

Prima myrdam å slukke tørsten i.

Tilbake ved Sjølvelive og sydenstranda.
Mira og Una løp ombord,
tur betyr 2 godbiter hver når man er hjemme igjen, 
det vet de godt.

Etter en fin tur på ca 3 km rundt øya,
var det på tide med en kopp kaffe på dekk.

Lydbok, kaffe og solstråler i ly for vinden.

Det er dette som er sjølvelive!

Distanse: 0 nm
Tidsbruk: 0 timer
Vær: Regn, så sol, lett bris, 10-12 grader
Totalt antall overnattinger ombord: 10