Sjølvelive i Hjartøyvågen

Sjølvelive i Hjartøyvågen

mandag 20. juni 2016

Til Austerfjorden i Visten!

Sjølvelive var full av skrot og helt unødvendige ting, så vi rydda ut 3 fulle søppelsekker. Himla mange meter med urgammalt og morkent tauverk ble kassert.

Før vi gikk fra Mortenhåjen var vi oppe på hytta til foreldrene mine og henta en Quick Silver gummibåt som skulle erstatte den som fulgte med Sjølvelive. De var identiske - og viste seg etterhvert å være identisk "søkk lekk". De fikk raskt navnene "Søkklekk 1" og "Søkklekk 2"...

Innover Vistenfjorden bar det og vi dro innom hytta til Lasse på Aursletta for å sette igjen noen saker og hente andre saker. Så gikk vi videre til Austerfjorden og ankra opp.

Nydelig vær, både sol og vindstille når vi kom dit. Mira og Una fikk nyfiska sei til middag, til Una sin store begeistring og Mira-pølsemonster sin store fortvilelse.

Vi hadde bål i fjæra, fiska og Lasse fant på "sprell" som vanlig...

Vel ombord igjen gikk vi i gang med å spleise nye tau i anker og drivanker. 25 år siden sist jeg spleisa tau, så jeg må innrømme jeg plagdes litt og eksperten måtte hjelpe til.
  Vakkert i Vistenfjorden!
Distanse: 5,75 nm.
Tidsbruk: 45 min
Vær: sol, yr, vindstille
Totalt ant overnattinger: 3